Multe familii din judeţele Iaşi, Suceava, Neamţ, Botoşani şi Vaslui au cel puţin o rudă plecată la muncă în străinătate sau mutată definitv în altă ţară, fie că este vorba despre rude de gradul I, II sau mai îndepărtate. Uneori intervin situaţii nefericite pe care nu ştim cum să le gestionăm, iar de aceea am scris acest articol cu informaţii utile despre repatrierea decedaţilor şi transportul funerar internaţional.
Atunci când decesul unei persoane survine într-o ţară străină (Anglia, Franţa, Germania, Spania, Portugalia, Belgia, Olanda, Turcia, Ucraina, Ungaria, Italia sau alte ţări), este necesară apelarea unei firme specializate în repatrierea decedaţilor – respectiv transport funerar internaţional.
Transportul funerar din străinătate se efectuează rutier cu autofunerare frigorifice SAU, în cazul unor distanțe mai mari, transportul funerar poate fi efectuat aerian, iar preluarea sicriului din aeroport se face de către o firmă autorizată cu respectarea normelor în vigoare.
Operaţiunea de repatriere a decedaţilor este un serviciu complex şi implică o parte riguroasă de întocmire de documente şi existenţa mijloacelor de transport omologate pentru această operaţiune.
- Întocmire documente: certificat de deces formularul C internațional (pentru țările UE) sau certificat de deces național Apostilat (pentru țările ce nu fac parte din UE).
- Pașaportul mortuar este documentul care se obține în urma sigilării sicriului și cuprinde date exacte despre transport: număr autofunerară, nume șoferi și itinerarul parcurs cu menţionarea punctelor de trecere ale frontierelor care vor trebui respectate. Acest document este necesar să însoţească certificatul de deces internaţional când se solicită transcrierea (obținerea certificatului de deces în ţara de destinaţie).
- Sigilare sicriu: se efectuează de către personalul firmei în prezenţa unui reprezentant al DSP-ului care aplică sigiliul și eliberează pașaportul mortuar.
- Preluare și pregătire decedat: îmbălsămare profesională prin tanatopraxie, cosmetizare, îmbrăcare decedat, păstrare la camera frigorifică până în ziua plecării (dacă este cazul).
- Sicriu pentru repatriere în conformitate cu normele Europene: acesta asigură condițiile optime necesare unui transport funerar internațional, sicriu de lemn/zinc, cu valvă de epurare a gazelor, saltea sau pulbere pentru absorbţie.
Agenţia de servicii funerare EFEMER asigură consultanță gratuită pentru întocmirea documentelor necesare înhumării, cremării, obținerii ajutorului de înmormântare cât și a documentelor pentru repatriere în cazurile de deces survenite în afara țării (certificat medical constatator al decesului, certificat de deces, documentele necesare pentru obținerea locului de veci, adeverintă de înhumare, certificat de îmbălsămare, dosarul pentru ajutor înmormântare de la Casa de Pensii, pasaport mortuar, certificat de incinerare).
Din 2005, agenția funerară EFEMER este non-stop alături de Dvs și vă asigură servicii funerare complete. EFEMER deţine experienţa relevantă şi toate mijloacele necesare pentru a organiza cu succes orice aspect ce ţine de o înmormântare.
Costurile de transport se calculează individual în funcţie de specificul fiecărei operaţiuni în parte, de aceea vă rugăm să conectaţi firma EFEMER prin email sau telefon şi să oferiţi toate detaliile înainte de a solicita o ofertă de preţ.
EFEMER este aproape de dvs cu 6 locaţii în judeţul Suceava, din care 4 sunt în municipiul Suceava. Accesaţi site-ul www.efemer.ro pentru mai multe informaţii relevante despre serviciile funerare oferite.
Serviciile de transport funerar internaţional oferite de EFEMER sunt disponibile pentru cetăţeni din TOATĂ ROMÂNIA în condiţii avantajoase, cu promptitudine şi discreţie maximă.
Dacă te afli în situaţia în care ai nevoie de mai multe detalii referitoare la transportul funerar pentru repatrierea unui decedat din străinătate îţi recomandăm să apelezi la o firmă experimentată în aceste operaţiuni, deoarece de la caz la caz pot exista situaţii specifice care să necesite documente suplimentare sau anumite condiţii de transport.